close
Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více
 

Teorie o Severusovi a Lily

22. května 2007 v 13:48 |  Novinky - sedmá kniha
Na ph.netu jsem našla opravdu zajímavou teorii... Týká se páru Severus + Lily. Upřímně, nikdy mě ani nenapadlo o nich dvou vůbec přemýšlet...ale tohle mě k tomu skoro vede...
Ale...uvidíme:-)


Toto interview vzniklo den před před vydáním HP5:
Nepravděpodobné párování? Hermiona a Draco Malfoy nebo něco podobného?
JKR: Já to opravdu nechci prozradit, protože by to zničilo všechny fanouškovské stránky. Mají se svými teoriemi takovou zábavu... a vážně je to legrace. A někteří z nich se dokonce dostávají docela blízko. Ale nikdo nikdy - jednou jsem šla a na nějaké jsem se podívala a nikdo... Je tu jedna věc, kterou kdyby někdo uhodl, tak bych byla opravdu naštvaná. Je to totiž něco jako srdce toho všeho. A také vysvětlení všeho. Ale nikdo se k tomu ještě nedostal, i když pár lidí už to načrtlo. Víte, byla bych pěkně rozzlobená, kdyby po třinácti nebo čtrnácti letech psaní knih někdo přišel a řekl: "Myslel jsem si, že se tohle v sedmém díle stane." Protože už je pozdě, teď už to nemůžu změnit, všechno je na tom postaveno a jsou na tom položeny moje opěrné body.
Zjistíme něco dalšího o Snapeovi?
JKR: Ano.

A o Harryho matce? Zamiloval se do ní, byla to neopětovaná láska nebo tak něco?
JKR: Že by kvůli tomu nesnášel Harryho?

Ano.
JKR: Spekulujete?

Spekuluju, ano. Jenom se ptám, jestli nám to můžete prozradit.
JKR: Ne, opravdu nemůžu.

Tady je jedna otázka z naší diskuze, na kterou se vážně musím zeptat. Byl Snape někdy někým milován?
JKR: Ano, byl. To ho v určitých směrech dělá více provinilého než samotného Voldemorta, který nikdy milován nebyl. Tak a teď už opravdu poslední otázka.

Byl někdo jiný přítomen v Godricově Dole tu noc, co byli Harryho rodiče zabiti?
JKR: Bez komentáře.
(všichni se smějí)
JKR: Omlouvám se!
A tohle zase po vydání HP6:
Byl James jediný, kdo se zamilovat do Lily?
JKR: Ne (chvíle ticha)… Lily byla stejně populární jako Ginny.

Snape?
JKR: Na tuhle teorii se mě ptají fanoušci pořád dokola.

Co takhle Lupin?
JKR: Nemůžu se vyjádřit ani k jednomu z nich.

Aspoň k jednomu, prosím.
JKR: Nemůžu odpovědět, doopravdy ne.

Mohla byste nám aspoň napovědět, ale abyste nás zároveň nepřivedla na špatnou cestu?
JKR: Pokud si pamatuju, tak jsem nikdy na otázku ohledně knížek nedala záměrně špatnou odpověď. Jak si asi dovedete představit, tak už mi byly položeny stovky otázek. Je možné, že jsem se někdy přeřekla anebo nezáměrně dala zavádějící odpověď. Nebo jsem také odpověděla pravdivě, ale pak se stalo, že jsem se rozhodla to změnit, protože to nebylo nic moc důležitého pro děj. Takže teď jsem opatrná a některé otázky nezodpovídám tak do detailů, protože musím mít volnou ruku, abych si to mohla udělat podle sebe, ale nikdy se to netýká hlavní dějové linie.

Řekněme to takhle, Lupin měl Lily velice rád, ale nechtěla bych, aby si lidé mysleli, že o ni s Jamesem soupeřili. Byla prostě velmi oblíbená a to sehrálo svou roli. Ale toho jste už mohli všimnout, že. Lily byla dobrá partie.
Tohle je jedna z těch ožehavých otázek, která mě trápí už od třetího dílu - jak je možné, že Voldemort nabídnul Lily tolik šancí žít? Doopravdy by ji nechat naživu?
JKR: Hmmm.

Proč?
JKR: (chvíli ticho) To nemůžu říct. Ale máte pravdu v tom, že jí to nabízel.
Hned k té první nejzajímavější otázce a ještě zajímavější odpovědi. Otázka se ptala na nějaké nečekané páry, které se v knížkách objeví. J.K.Row. nám prozradila, že nějaký pár je hybatelkou celého děje HP.
Jediný pár, který mě v tomto případě napadá je Snape (jako velice tajemný člověk, který nakonec zabije Brumbála a jeho postava bude pro HP7 velice důležitá) a Lily (která je přímo propojena s hlavním příběhem a hlavním hrdinou) Před vydáním HP5 tento pár zas až tak aktuální nebyl, protože skoro nikdo si tyto dva vůbec nespojoval. Ale po HP5 (Snapeova nejhorší vzpomínka) a HP6 se tento pár zdá jako velice pravděpodobný (rozhodně víc než Harry/Hermiona, Draco/Dermiona nebo Snape/Narcisa).
Celý příběh HP se nese v duchu několika otázek. Proč chtěl Voldemort zabít Harryho? A také proč Brumbál věří v Snapeovu oddanost, když ví, že Snape před ním může skrýt svoji mysl? Na první otázku nám odpověděl HP5, ale na tu druhou… Brumbál byl sice důvěřivý, ale rozhodně nebyl hloupý a proto mě stále udivovalo, že Snapemu věří. Musel mít totiž nějakou obrovskou páku, aby mu důvěřoval.
HP6 str.452 (Harry zjistil, že tím špehem kdo řekl o věštbě byl Snape) "…, anevěděl také, že jeho rodiči, které na své vražedné výpravě zahubí, jsou lidé, s nimiž se osobně zná, jak jde právě o tvé rodiče…" Harry se uchechtl. "Nenáviděl tátu stejně, jako nenáviděl Siriuse! "Nemáš vůbec tušení, jakými výčitkami profesor Snape trpěl. Jsem přesvědčen, že je to věc, kterou si v životě vyčítá ze všeho nejvíc, a že to byl také důvod, proč se vrátil -" "V nitroblaně
Je ale Snape vynikající, že, pane? Pane profesore… jak si můžete být JISTÝ, že Snape stojí při nás?" Brumbál chvíli mlčel. Působil dojmem, že se v duchu rozhoduje. "Jsem si jistý. Severusi Snapeovi absolutně důvěřuji."
Jestli můžeme věřit Brumbálovi (jako jediné postavě v knihách) to, co říká. Tak tu máme odpověd na druhou otázku. Snape si vyčítal, že Voldemortovi vyzradil věštbu, a tím prakticky zabil Potterovi. Můžeme si být jistí, že kvůli Jamesovi by tolik netrpěl, ale kvůli Lily… "- a že to byl také ten důvod, proč se vráti." (Brumbál)
Co považuje Brumbál za největší za největší sílu? Láska nebo aspoň velmi velké přátelství, by dala Brumbálovi jistotu, proč Snapeovi důvěřovat. A proč o té jistotě nikomu neříct.
Snapeova nejhorší vzpomínka. Proč J.K.Row. pojmenovala 28.kapitolu Snapeova nejhorší vzpominka? V vzpomínce James se Siriusem šikanovali Snapea. Viděli jsme jen část vzpomínky. Vyvrcholení šikany jsme neviděli, protože Snape Harryho vytálh z myslánky. Tak proč celou kapitolu J.K.Row. pojmenovala Snapeova nejhorší vzpomínka, když, údajně nejhorší část jsme neviděli?
Já myslím, že tu nejhorší část jsme viděli. Samozřejmě to byla ta část, kde Snape nazval Lily "mudlovskou šmejdkou" Lily se ho zastala, ale Snape (to by odpovídalo jeho charakteru) jí to nechtěl dovolit, a proto ji řekl to, co ji řekl. Lily s toho byla očividně překvapená. Poté řekla Jamesovi: "Nechci, abys ho ty přiměl k omluvě!" (slovo "ty" bylo znázorněno v knize kurzívou) Co když tím myslela, aby se jí Snape přiměl k omluvě sám, třeba i vysvětlil proč ji tak řekl? Jenže se neomluvil…
Když Snape vytáhnul Harryho z myslánky nebyl vůbec vyrovnaný, bylo to poprvé když se přestal ovládat. To mi na takového člověka nesedí. Vždy když Harry něco provedl, Snape si to chtěl vychutnat, ale teď ho vyhodil s kabinetu se slovy "už Vás tady nechci nikdy vidět".
Potom tu máme lektvary. O Jamesovi jsme se toho dozvěděli v prvních 5ti dílech spoustu, ale o Lily jenom to, že má stejné oči jako Harry a že byla na všechny hodná. Mě to připadá, jako by jsme se o jejím životě měli dozvědět více až v závěrečných dílech.
J.K.R.: Je tu jedna věc, kterou kdyby někdo uhodl, tak bych byla opravdu naštvaná. Je to totiž něco jako srdce toho všeho. A také vysvětlení všeho. Ale nikdo se k tomu ještě nedostal, i když pár lidí už to načrtlo. Víte, byla bych pěkně rozzlobená, kdyby po třinácti nebo čtrnácti letech psaní knih někdo přišel a řekl: "Myslel jsem si, že se tohle v sedmém díle stane." Protože už je pozdě, teď už to nemůžu změnit, všechno je na tom postaveno a jsou na tom položeny moje opěrné body.
V šestém díle jsme se dozvěděli, že Lily byla vynikající v lektvarech. Křiklan Harrymu říkal (když uvařil lektvar podle Prince a ne podle učebnice), že zdědil nadání po Lily a že ani Snape by neuvařil takovýto lektvar. Jenže Harry žádné nadání nezdědil, ani nemohl, protože mám dojem že Lily na lektvary žádné nadání neměla. Nemůžu pochopit, jak Harry může udělat lepší lektvar než Snape, když Harry se vlastně řídil podle Snapeovi učebnice? Co když Lily měla "nadání" ze stejného zdroje jako Harry? Je pravděpodobné, že Snape Lily pomáhal a sám se záměrně nesnažil.
Proč Voldemort Lily hned nezabil? Nikomu nedává šanci, aby přežil. Ale Lily ji dal. Proč? Že by Snape? Mohl být i v domě společně s Voldemortem. Od koho jiného by měl Brumbál lepší informace o tom co se stalo u Potterových než od Snapea? Ale to, že byl Snape v Godricově Dole sice nevěřím, ale že se Snape přimluvil za Lily, tomu bych věřil.
Byl James jediný, kdo se zamilovat do Lily?
JKR: Ne (chvíle ticha)… Lily byla stejně populární jako Ginny.
Snape?
JKR: Na tuhle teorii se mě ptají fanoušci pořád dokola.
Co takhle Lupin?
JKR: Nemůžu se vyjádřit ani k jednomu z nich.
Nemohla se vyjádřit ani k jednomu z nich, ale nakonec se vyjádřila k Lupinovi. Tak proč když se vyjádřila k Lupinovi, se nevyjádřila také k Snapeovi?
"O tom, jací jsme doopravdy, mnohem víc než naše schopnosti vypovídá to, co si sami zvolíme." (Brumbál)
"Ten,v jehož moci je porazit Pána všeho zla, se narodí, až sedmý měsíc bude umírat…" Kdo jiný by probudil Snapeovu touhu po pomstě, za zavraždění Lily? Kdo jiný by měl tu MOC, aby probudil v Snapeovi lásku k zavražděné Lily, než Harry?
Severus Snape je přesmyčka z Perseus Evans nebo Perues Evans (Pronásledovatel Evanse/Evansové)
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Evča Evča | E-mail | Web | 22. května 2007 v 16:00 | Reagovat

hm...zajimavy :))

2 jana jana | 22. května 2007 v 22:09 | Reagovat

máš skvělou teorii a to mě taky přivedlo k jedný možná si myslíte že je to přitažený za vlasy ale mě se to docela zamlouvá ... nedávno jsem si přečetla 1. díll harryho pottera a tam se píše co ve filmu neni Quirrell na straně 268 řiká že james zachránill snapemu život a proto harryho snape ochraňovall a proto mu brumbáll tolik věřill ale jako myslim že ta tvoje teorie je lepší

3 Adelka Adelka | 23. května 2007 v 15:48 | Reagovat

Tvoje teorie je super!Mas to tady moc hezky...je skvely, ze se o blog takhle staras:)

4 mysteria mysteria | Web | 24. května 2007 v 13:56 | Reagovat

Hurá konečně taky něco o Sevovi, už jsem se bála, že se tu na něj dočista zapomnělo. Abych se přiznala, tak jsem měla možnost číst tuhle teorii už dřív a shledávám ji docela pravděpodobnout. Ať už to bylo jakkoli, důvodů může být víc, ale teorie o lásce mezi S a L je víc než možná

5 Severus Severus | E-mail | 25. června 2007 v 12:34 | Reagovat

Já mám taky zajímavou teorii :-) Podle věštby nemůže žít Harry bez vy víte koho a vy víte kdo zase bez Harryho. Ale ve čtvrtém díle se vy víte kdo pokusil Harryho zabít kletbou Avada Kedavra. Takže pokud nechtěl vy víte kdo umřít, tak je ve věštbě chyba.

Jinak souhlasím s touto konspirační teorií, Brumbál není hloupý a myslím si, že ho Snape zabil na jeho příkaz.

Ale to se dozvíme až v červenci :-(

6 Aleera Aleera | 10. července 2007 v 17:41 | Reagovat

Jen jsem se chtela zeptat jestli nevite kdy vyjde HP7 u nas jako kniha?

7 k Severusovi k Severusovi | 21. srpna 2007 v 15:03 | Reagovat

Myslím, že ve čtvrtém díle Voldemort ještě věštbu neznal. Nebo ano?

8 Martipo Martipo | 29. prosince 2007 v 12:53 | Reagovat

Co když je Harryho otec Snape???

9 Evča Evča | E-mail | 3. ledna 2008 v 15:03 | Reagovat

Tvoje teorie je samozdřejmně správná, bravo! A ty už si četla sedmičku?

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama